onsdag 1 april 2009

Krispig dajm?

Igår hade min kära sambo köpt en liten dajm. Tänkte jag skulle smaka en liten tugga. Gissa om jag blev förvånad när jag kände nåt hårt i munnen (hårdare än en dajm ska vara, inte ett dugg knaprig), och tvi! ut kom en halv tand. Sådärja. Synden straffar sig själv.
Det var bara att boka akuttid hos tandläkaren idag, och fick komma direkt på morgonen. Tror det tog honom ca 20 minuter att laga tanden (helt otroligt vad de kan), och sen la han försynt en faktura på 1100 kr i min hand. Tackar.
Tack och lov var tanden sedan förut rotfylld, så jag behövde inte oroa mig alls över någon smärta.

Nä det enda som sved var i plånboken.

Och snart får jag åka dit igen och laga riktiga hål, två stycken. Med bedövning och allt, och runt 2000 kr till kommer det att kosta. Lyllos mig. Behöver verkligen inte alls oroa mig över vad jag ska göra för mina skattepengar.

Hehe.

6 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Ja du, godis är farligt:-)
Visst är det för tråkigt att man måste använda de stackars skattekronorna på sådant tråkigt...

Kram på dig vännen min!

Jessica sa...

Otur du har med tänderna nu, inget roligt när man måste lägga dom där skattepengarna på tråkiga måstegrejer.

Mija sa...

Hm..
Tandläkarräkningar är inte roliga, men nödvändiga.. Du får tänka på att det är skönt EFTERÅT.. :) Det är alltid skönt när det är gjort..

Pernilla sa...

Åh suck va jobbigt. Har gjort likadant och dyrt är det.
/P

♥ Sanna ♥ sa...

SANSLÖST, det är såå mycket pengar som ska ut på en gång, men vad skönt att dm kunde fixa det och utan tandförsäkringen skulle vi fått betala såå mycket mer ujuj..
Hoppas du mår bra kram vännen

Helena sa...

Åh fy vad tråkigt, en sådan räkning skulle jag inte vilja ha...

Tackar för krya-på-dig-hälsningen :)