onsdag 15 april 2009

Tillbaka

Nu är vi tillbaka igen efter några dagar i fjällen! Vi kom hem sent igår kväll :) Lite blandat väder men mest sol och en del blåst ibland. Riktigt varmt en dag när vi grävde ner oss i lä på en sjö och bara solade och fiskade. En skotertur blev det också en dag, en runda på ca 6 mil. Jag hade gärna åkt mer, men det var lite svårt att åka någon runda utan att åka över sjöarna, och även om man säger att det är tjocka isar så vill inte min hjärna tro på det när det är blött uppe på isarna. Där vi fiskade var det också lite blött, men isen var ändå över en meter tjock. Tycker ändå att det är läskigt med isar... Hur som helst har vi haft det riktigt trevligt, tjejerna har fiskat av sig kan jag säga. Några mindre öringar och rödingar fick de också :)
Idag blir det tvättning och sambon jobbar på i garaget för att bli klar där med hyllor. Fint kommer det att bli! Hunden har vi inte kunnat hämta då hon som har pensionatet har åkt bort en stund. Jag står och stampar lite eftersom jag vill hinna bada och trimma honom idag. På lördag blir det hundutställning!
Nej nu är det dax att jobba på lite innan middag och sen ska dottern på ridskolan....Visar lite bilder och en liten film från när vi var uppe på fjället....Det är såååå häftigt!


Fisketjejer...


Härliga vyer!


Små söta rödingar som tjejerna fiskade upp


Fantastisk utsikt!



Kort film, uppe på fjället :)

5 kommentarer:

Cissi sa...

Vilka vackra bilder! Var har ni varit?
Det är en speciell känsla att komma upp på fjället.. Den utsikten är ungefär som på havet.. Oändligt..

Jessica sa...

Ser ut som ni haft en toppenledighet. Bilderna är ser riktigt härliga ut.

Lycka till på utställningen.

Titti sa...

Vad härligt det ser ut!! Avis... Kramar!

Titti sa...

Hej hej! Ja det är inte alldeles enkel kan jag lova.Men man får väl ta hjälp om man kör fast...Finns på min länklista som "under uppbyggnad" Kram på dig! Å ha en härlig fredag själv :)

Pernilla sa...

Härliga fjällbilder du visar. Så mycket snö!
/P