lördag 4 april 2009

Skitväder...

Idag är det riktigt skitväder...regnigt, slaskigt....I hate it! Bara grus och blöt hund...nej nu önskar man att man fick spola fram tiden några veckor....men regnet tar i alla fall bra på snön, även om vi har massor kvar.
Äldsta dottern har åkt iväg med kompis till paradisbad, den yngsta ska snart också åka till en kompis också. Och sambon och jag försöker skriva ner vad vi ska ha med till fjällen, och måste väl på stan en runda för att handla lite grejor. Det behövs bl a sittunderlägg, stolar och solskyddskräm, säker fler grejor om vi tänker efter.
Själv tappar jag lusten när vädret är så tråkigt, känner mig bara trött och har inte lust med något alls...mer läsa en bra bok och glömma alla måsten...men si det går ju inte, så jag får väl ta mig i kragen...måste komma på någon bra enkel maträtt som kan göras i förväg och kanske frysas också...så jag får sätta mig och kolla igenom recepten.

Nej om jag ska göra lite lunch...

Här kommer i alla fall en låt som jag gillar mycket just nu, speciellt James Morrisons röst! Lyssna....


2 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Håller med dig om vädret...fyyyy! Kallt och rått och ruggigt! Vart är solen!

Miss you! Kan vi höras på tfn har mycket att berätta!

Kram

Pernilla sa...

Hoppas dagen är bättre idag.
/P