onsdag 22 april 2009

Upp och ner

Livet är väldigt upp och ner nu känner jag. Imorse fick jag glädjefnatt när solen lyste, fåglarna kvittrade som tokiga och det luktade vår! Att så lite kan göra en såå glad! Men tack och lov att den värsta dippen är över, har verkligen inte känt mig på topp ett tag. Kanske det vänder nu! Det ser iaf ut som om värmen är på väg till helgen och tittar man på vädret till nästa vecka så ser det riktigt lovande ut :)
Idag hade vi möte på jobbet och det talades om övertid. Jag hade bara lust att hålla för öronen och "lalalalalalala" för jag vill inte höra! Vi har så mycket administrativt att göra, men det är mycket hemma också! Och maj månad brukar vara ganska hysterisk, man vill börja greja ute, fönster ska putsas osv. Fick mitt lönebesked idag och såg att det nog kan bli en liten resa till Ikea och Plantagen i helgen, jag vill jag vill!! Måste nog bara övertyga sambon först, hmm!
Å sen ska som sagt förrådet rensas, vilket inte kommer att bli något snabbjobb. Allt vi kan ska slängas/säljas, resten måste stuvas i garaget så länge. Där inne börjar det bli så snyggt nu med både hyllor, garderober och arbetsbänk, ska visa före och efterbilder sen!

Nej om jag skulle göra klart kvällsfika till mina tjejer och sen få dom i säng...sen skulle jag vilja titta på Rent hus, men jag har mycket att göra, får se hur mycket jag orkar :)

Tack för era kommentarer, jag blir så glad av dem! Jätteglad att ni tittar in här!

Kramar ♥



6 kommentarer:

Titti sa...

Ja visst är det hääärligt ute nu!! Vi har 18 grader varmt :) Fick min lönespec idag..Löneök,men lite lite tyckte jag..Men bra ändå!!
Ha en härlig dag!!

Pernilla sa...

Åh vilka fina Tulpaner.
Det administrativa är roligt när man själv får välja när det ska göras, tycker jag. Nu ska jag in men en tjock lunta till revisorn så får hon fixa bokslut. Det är bekvämt (och dyrt).
/P

Soffie sa...

va roligt med ikea å plantagen besök om du kommer iväg,
jag tänkte ta Blomsterlandet istället å köpa frön å lite blommor,
va fina tulpaner,
må gott

Elin sa...

Det finns inget som är så härligt som vår. Lukterna, blommorna, till och med bina som börjar titta fram :-)

Jessica sa...

Vad skönt att du känner att det är på väg åt rätt håll. Lite sol och vår kan ibland göra underverk.

Trist med övertid, inte precis vad man önskar.

Hoppas att eran tripp till Ikea och Plantagen blir bra och att du får en varm och skön helg!

Cissi sa...

Ja det går verkligen upp och ner... Men nu är det förhoppningsvis på väg upp!
Hoppas du får en skön helg med mycket sol!