onsdag 10 juni 2009

Ledigt!

Nu är det äntligen helg! Imorgon är det skolavslutning, och naturligtvis kommer det att bli regn. Det har regnat hela dagen och varit så kallt. Har suttit på utbildning på jobbet hela dagen och frös och frös. Har tänkt på att det varit väldigt kallt under juni (förutom förra helgen när det var +30 grader), nätterna har varit bara några grader varma. När ska sommaren komma? Till midsommar kanske? Vore inte dumt då vi ska träffa släkt i stugan, det kommer att bli jätteroligt. Men hoppas verkligen att det blir fint väder, för vi är många, så blir det regn är det inte så roligt att sitta inne och trängas.
Hur som helst ska jag njuta av mina fyra dagar ledigt nu, vare sig det regnar eller inte! Ska försöka vila och ta igen mig, träna med hunden, vara ute i trädgården (om det är bra väder), läsa och bara slappa. Och kanske också göra en tårta inför midsommar, samt hitta på lite annat vi ska ha då. Ja, jag kommer nog att få tiden att gå tror jag :)

Nu ska jag se om fotbollen snart är slut så jag får se på Tomas och Simon som jag spelar in.

Kram på er!

4 kommentarer:

soffie sa...

härligt med långledigt,här tas det studenten imorrn för många ungdomar å det är så trist att det ska bli regn,jag jobbar som fröken å vi har skolavslutning på fredag,
må gott

Jessica sa...

Vad skönt för dig med lite långledigt, bara solen ville kika fram lite med.

På kursen hade vi faktiskt tur med vädret, visst regnade det kanske 5 minuter på 1 ½ timmes utetid och då spöregnade det både när jag åkte dit och hem så jag vet inte vad vi gjort för att förtjäna sådan tur med vädret.

Ha en toppenledighet nu!

Jenny sa...

Ja, nog är det lite kallt för årstiden. Men ledighet är ledighet, finns alltid nåt skoj att göra ändå :) Nu har vi snart avverkat kylan i sommar och då kommer värme och sol, härligt!!! KRAM!!


Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Pernilla sa...

Ha härlga dagar nu och hoppas solen kan lysa lite på dej.
/P