lördag 13 juni 2009

Vart tog regnet vägen

Inte så att jag undrar vart regnet tog vägen *nejdå*. Men det skulle komma idag och hålla i sig hela helgen, och istället har vi soldis med ca 20 grader varmt som känns som om man är utomlands. Den där lite fuktiga värmen som är så skön :) Blundar jag drömmer jag mig bort till en strand nånstans vid medelhavet, och även om inte värmen är lika stark som där, känns det superhärligt :) Nej jag är inte alls avundsjuk på dotterns bästa kompis familj som åker till Kreta imorgon! Inte alls! Sa till sambon att jag har lust att beställa en restresa nånstans, tänk om det kunde ramla pengar från skyn, bara sådär? Då skulle jag inte tveka...Nästa år....då!
Har varit på stan med familjen en runda för att handla in inför midsommar. Sen tog jag en cykelrunda med hunden i den härliga värmen. Vi cyklade i skogen och dofterna där var helt underbara! Sånt som ger mig kraft igen....känner verkligen att jag behöver tid för mig själv, att reda ut mina tankar som aldrig får komma fram riktigt i vardagens stress. Jag måste ta mig en allvarlig funderare om jag verkligen ska ha min vardag så? Åtminstone "boka om" den så att jag hinner lite mer av sånt som är viktigt för mig så att jag får kraft tillbaka, och inte bara blir av med den :)

See you


Skogen med alla sina dofter är så underbar

2 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken bra insikt! Den hejar jag på :) Livet ska vara kul och kraft, inte måsten! Stor KRAM

Jenny

Cissi sa...

Att "boka om" skulle man göra oftare!

Var glad att du sluppit regnet idag. Vi har haft ihållande regn i två dygn och det tynger verkligen humöret. Idag tittade solen fram och livet blev genast mycket lättare!
Kram