söndag 29 november 2009

1:a advent

Nu var det nästan en hel vecka sen det blev ett inlägg, men jag har verkligen inte hunnit med! Diverse aktiviteter och det börjar ju bli den tiden på året nu. I fredags hämtade mamma barnen direkt från skolan, så jag kunde lugnt åka och handla först och sen en prommis med hunden innan det blev middag. Golvläggaren hade varit hos oss under fredan, han hann lägga halva golvet så resten blir veckan som kommer (hoppas jag!). Det blev en lugn fredag och på lördan tog vi oss en rejäl sovmorgon, och sen ner på stan för diverse ärenden. Vi har hämtat broschyrer med garderober och måste bestämma oss ganska snabbt. Tyvärr blir det svårt då vi har lite delade meningar om vilka garderober vi vill ha ;-) Men på nåt sätt måste vi kompromissa då vi snart ska sätta in dem, vi vill ju gärna ha det klart före jul :-). Lite adventspyssel har jag också hunnit med igår, tog fram stakar och fixade med gardiner.
Idag har vi stått på stan under skyltsöndan, en timme i kylan, och sålt kärvar och hembakt bröd. Det är för klassen till 10-åringen och det ska bli roligt att se hur mkt pengar de får in, det var bra åtgång hela tiden. Det var några minusgrader så det blev kyligt, och igår kom lite, lite snö, så det blev vitt i alla fall. Blir så mycket ljusare och mysigare!
Nu ska jag ta en kvällsprommis med vovven innan jag ska sätta mig i soffan...skönt!
Önskar er en riktigt skön 1:a adventskväll!



6 kommentarer:

soffie sa...

va fint du gjort,å ha en mysig adventskväll

Camilla sa...

Ibland är det mycket på ens schema.
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)
God natt och sov gott.
Kram på dig!

Susanne P sa...

Vad fint det ska bli när det är klart!
Kram & ha en bra dag!
Susanne P

Nannis sa...

Fint med ljusen! :)

Ha en fin vecka! Kram

Titti sa...

Jag bor uppenbarligen på fel ställe..Här finns inte en snöflinga!! Blir så less...Ska man ta fram gräsklipparen igen kanske??

Susanne P sa...

Tittar in och önskar dej en bra fredagkväll!
Kram
Susanne P