söndag 8 november 2009

Recept, golv och myshörna

Idag gjorde jag en jättegod middag, som jag tänkte dela med mig av. Gillar du kyckling - prova det här!

Kycklingfiléer med gourmetsås
Sås:

2 dl vispgrädde

1 msk vetemjöl

2 dl vatten

1 buljontärning

1 pressad vitlöksklyfta

1-2 msk senap (gärna olika sorter)

1 msk pressad citron

2 krm svartpeppar

1/2 dl finhackad persilja


4-6 kycklingfiléer, 500-600 g

1/2 dl buljong


Vispa ihop vispgrädde och mjöl i en kastrull. Låt koka upp. Tillsätt vatten, buljongtärning, vitlök, sennap, citron, svartpeppar och persilja. Låt koka ca 3 min.
Stek kycklingfiléerna i smör. Tillsätt lite buljong och låt eftersteka ca 10 min. Lägg filéerna i såsen. Servera med pressad potatis och grönsaker.

Fantastiskt gott! Vi åt ris till, det var jättegott. Sen skar jag också filéerna i lite tunnare och mindre bitar innan jag skulle steka dem. Super!
Annars har jag städat idag, och gick och hämtade mitt bord som jag målade i somras. Det satte jag inne i vardagsrummet och det är så otroligt sött det bordet. Det blev en lite myshörna mellan sofforna.




Lite dålig bild...


Sen måste jag bara visa en bild från tvättstugan också...inte är det fogat eller nånting men jag är så nöjd :-)
Nu ska jag ställa mig och stryka den sista tvätten, sen blir det Ensam mamma söker. Hoppas ni får en skön söndagkväll!



7 kommentarer:

Susanne P sa...

Gud så mysigt med det "nya" bordet!
Kram
Susanne P

Camilla sa...

Det där lät gott.
Måste prova det någon dag.
Det blir ju jätte bra i tvättstugan.
Ha det bra och kram på dig!

Eva Loppan sa...

Åh det receptet måste jag prova...Såg dottern din igår på innebandyn:-) Hon är bara för söt:-)

Hallon & Blåbär sa...

Mmm, det där låter verkligen som en riktig gourmetsås, det får jag ta och testa.

Fint det blev med bordet.

Ha en bra kväll!

Pernilla sa...

Tack för tipset. Låter jättegott. Det ska jag prova.
/P

Nannis sa...

tack för tipset! :)

Du har alltid haft en känsla för det vackra du Camilla, ser att du inte har tappat den ;) Kram!

Titti sa...

Vad fint du får i tvättstugan :) Jag vill åxå ha en tvättstuga...Så jag är allt avis på dig...Kanske kommer jag å bosätter mig i din ;) Ha en härlig dag! Kramar!!!