onsdag 10 februari 2010

Ikearunda...

blev det på eftermiddagen idag! Sambon och jag tänkte att nu gör vi ett ryck och åker ner och köper alla garderober till hall och tvättstuga. Jisses vad mycket det blev att lasta...tungt! Med följde också en korgstol till hallen, fina tavlelbilder med underbara blommor på och lite annat. Tyvärr tog det sån tid med allt så vi hann inte med Body Shop och Ö&B som jag hade tänkt...men det blir nog snart ny resa, jag får ta det då istället. Nu väntar bara det digra jobbet med att sätta ihop allting. Tyvärr blir det nog sambon som får jobba lite själv med det på lördag, jag och 10-åringen åker till Östersund på gymnastiktävling igen. Bara över dagen skönt nog...På söndag kommer det att behöva städas misstänker jag...Tänk att man ska behöva göra det på helgerna, om man ändå hade hunnit göra det under veckan...så att man kan få göra lite roliga saker på helgen istället!
Eftersom 7-åringen ska på kalas på söndag, måste vi iväg och köpa present på fredag em, och då ska jag passa på att köpa blomjord till mina blommor oxå :-) Tänkte snart börja lite smått med omplantering. Det är sååå kul när blommorna är omsatta och fina!
Nej nu är det nog dax för mig att ta en kopp te och slappa en liten stund innan det blir sängen...

Hoppas ni får en underbar torsdag! Snart är det helg igen!



Agen fåtölj från Ikea, ska få pryda min hall :-)


Denna garderob med skjutdörrar, Pax Uggdal från Ikea blev det till hallen. Mycket snyggare i verkligeheten. Bild kommer när den är uppmonterad :-)

8 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Alltid kul med IKEA. Garderobe är verkligen snygg. Vi var också på IKEA i måndags men fick inte köpt hälften av det vi skulle vilja haft eftersom det blev fullt i bilen.

Ha en bra dag!

Jennyshemochharmoni sa...

Kul med lite inköp :) Ska bli spännande att få se den monterad sedan :)

Kram!

Camilla sa...

Kul med något nytt.
Jätte fin garderob.
Ha det bra och kram på dig!

Gunsan sa...

Tack för kommentaren på min blogg :)
Att det kommer ordna sig, med scary nya saker.
Länge sen jag var på Ikea, kul med lite nytt och funktionellt.
Hoppas du får en skön helg, även om de oftast går åt till städning ;)
Kram/Guns

Susanne P sa...

Stöp på mina pelargoner i dag och tänkte faktiskt att de skulle nog behöva omplanteras...men jag väntar ett litet tag till. Det är ju ett sånt söljobb.
Kram

Cissi sa...

Det är kul med IKEA! Tyvärr var det alldeles för längesedan jag var där. Fast jag brukar få gråa hår när möblerna ska sättas ihop.. :o)

Titti sa...

Jasså ni har varit i trakterna :) Själv håller jag mig borta från Birsta i det längsta...Tyvärr måste jag dit å shoppa snart eftersom Affe fyller år :)
Hoppas allt är bra å att ni har lika vackert väder som vi!! Kramar!!!!

margit sa...

Hejdu!!
Ser att även ni köpt dessa garderober. min lasse köpte i höstas...rustade 2 rum..och i det nena...2 "dubbelgarderober"..köte han samt minre på sidorna för att täcka en helvägg. MEN vilket plock...för honom att "få ihop" dörrarna...SÅ många bitard et var...det blev många arbetstimmar...innan allt var klart med dem...
Men "sluet gott" Tjusigt! Vi blev mycket nöjda med dem..ocg sedan med "innanmätet"...vilke ordning ocg va fin det blev...
Det var värt allt arbete...
Kram!