fredag 2 januari 2009

Fredag igen

Ja nu är det favvo-fredag igen! Känns så lugnt att bara ha jobbat en dag, och så får man vara ledig två igen. Så här skulle det alltid vara....
I helgen ska städas och tvättas som vanligt. Fattar inte att det blir så mycket tvätt hela tiden!! Ska försöka plocka undan några julsaker också, granen får stå kvar tills trettondagen. Funderar lite på vilka gardiner jag ska sätta upp när jag tagit ner julgardinerna....En hel del vår och sommarkataloger har också trillat in och frestar till köp....ska kolla igenom dem lite.
Blev grymt avundsjuk på arbetskollegan idag som har beställt resa till Turkiet i sommar. Jag vill också! Har suttit en stund och kollat lite resor, men hittar inget som känns bra....men ska kolla mer i helgen och se om vi inte kan åka en vecka. Det är tio år sen sambon och jag var iväg till Kreta, nä nästan 11 år sen...fy vad tiden går!

Nä nu är det bäst att jag visar mig en stund, ska sätta mig framför teven och dricka lite vin och ta en liiiten chokladbit.

4 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Hej!

Visst är det härligt med fredag! Synd att man är så trött bara...Jag håller tummarna på att jag inspirerat dig till en resa;-) hoppas det löser sig!

Sen en sak till, tycker så mycket om dig min kära vän! Känns som vi känt varandra mycket längre än vi har! Goda vänner växer inte på träd och jag lovar vara rädd om dig!

Ha en trevlig kväll/helg

Eva

Anonym sa...

Ahh,härligt med resa! Jag vill nog inte till sol å bad...Inte min grej riktigt..Men det finns nåt för alla ;) Hoppas allt är bra!! Ha en majsiglördag :) kramar/Titti

Anonym sa...

Jag vill också ut och resa! Men har en resa att se fram emot i alla fall, förmodligen blir det Teneriffa i mars :)

Ha en mysig helg!

Anonym sa...

Avlopp ska bara fungera...Känns inge kul att lägga slantar på sånt...Vi står åxå inför renovering...Nytt tak på ladugården,sovrumssituationen ska lösas etc etc..Jaja,jag håller tummarna för en bra sommar åxå :) Kramar!!