tisdag 20 januari 2009

Uppe med tuppen

Idag börjar jag jobba sent men är ändå tidigt uppe för att skjutsa barnen. Det småblåser och driver snö, lite ruggväder :) Har gått en halvtimmes rask promenad med hunden, och bitvis blåste det så mycket, och virvlade snö, så jag inte kunde se nånting. Men friskt och skönt och nu känner jag mig snart redo att åka på jobbet. Eller inte! Tänk om man fick vara ledig istället och pyssla lite....

Har så smått börjat tänka på att det är dax att sätta igång med träningen med hunden igen. Nu har vi "vilat" i nästan tre månader, 2,5 i alla fall, och han behöver nog göra nåt vettigt snart :) Men skönt har det varit att ta en paus, både för honom, och för mig. Jag ser faktiskt fram emot att få lära in lite nya moment och sätta igång igen. Det känns inte som om vi är klara med lydnadsklass 1 än, jag skulle gärna vilja ha två förstapris till så att vi kunde få ett lydnadsdiplom! Så det målet är det första, och de momenten kan han ju, men vi behöver träna mycket bland andra hundar och människor och det är väl lättare sagt än gjort på vinterhalvåret! Ibland önskar jag att man kunde bo lite längre ner i landet....Hur som helst har jag nu bestämt att vi sätter igång på allvar i början på februari när vi gjort bort födelsedagen, för sexåringen...
Sen hoppas jag att vi kommer igång med jaktträning det här året, i juni brukar det vara jaktinternat hos uppfödaren, och i år ska vi försöka vara med *hjälp* Men spännande blir det!

Nej nu är det dax för mig att göra mig i ordning och åka till jobbet!


Visst är dom helt underbart söta, flatvalparna....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, visst tränas det hund här fast än så länge är den "lille" bara 6 månader så här är det vardagslydnad som gäller för hans del. Tanken är väl tävling i lydnad när vi är redo. Med aussien har vi kört både lydnad, spår (vilt och person),och lite agility dock har träningen med henne legat på is i över 1 år för jag tappade helt enkelt suget till träning när jag fick ta bort min förra berner.
Jag hoppas och känner att jag är på väg att få tillbaka motivationen och det känns toppen.

Så du tränar och tävlar med förstår jag?

Anonym sa...

Jasså det är dags att sätta igång igen ;) Tror aldrig det blir det här haha. Min hund har ju damp allara minst ;) Hoppas det går bra för er!! Men det där fixar ju du galant!! Vi kan byta jycke ett tag om du vill ha nåt att bita i haha.
Nää,nu ska jag fundera vart min gubbe for...Han skulle på ett "ärende"... Undra vad...Det fick jag aldrig veta ;) Hoppas du får en härlig dag!! Kram!

Anonym sa...

Jösses vilken sötnos! Vem kan motstå dessa ögon? :)

KRAM!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se