söndag 18 januari 2009

Full fart

Så var det söndagkväll igen. I helgen har det varit full fart, men ändå funnits tid att vila lite också. Såna tråkiga måsten som tvättning, strykning och städning har vi hunnit med, också att frosta av frysen och rengöra kylskåpet.
Igår fick jag ett ryck och begav mig till en grannstad (kan vara ca 4-5 mil dit), bara för att gå på Dollarstore. Jag var sugen på att bara....gå runt och titta lite! Det blev lite temuggar, två tavlor, sockar till barnen (jag tror de äter upp dem eftersom), lite godis mm. Lite kalabalik blev det efter en stund där inne, yngsta dottern började blöda näsblod och jag fick följa henne på toan för att skölja bort det. När vi kom ut igen började hon må illa och fick sätta sig ner, alldeles matt stackaren. Tror kanske att hon ärvt min gamla blodrädsla, när jag var yngre kunde jag svimma bara jag såg en liten droppe. Idag klarar jag av ganska mycket faktiskt, men blir det kanske inte så när man får sina barn, man härdas lite...eller mycket rättare sagt!
Fick följa henne ut i bilen där hon låg en stund, sen kvicknade hon till och vi kunde gå in och shoppa igen. Lilla hjärtat!
Något 30-årskalas har det inte blivit eftersom den familjen har blivit sjuk. Vi får helt enkelt åka dit vid ett senare tillfälle och fira!
Idag har jag också hunnit med en tvåtimmars promenad, men hund och sällskap. Det var så skönt men nu är jag så trött så jag skulle kunna gå och lägga mig omgående. Blir ingen lång kväll för mig ikväll....

Ha det gott ♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, låter inte roligt med näsblod och svimningsattacker. Här är en till som inte kan med blod.

Ha en toppenvecka!

Eva Loppan sa...

Jaha du bestämde dig tillslut:-). Hoppas det blev bra i din hall med nya tavlorna! Stackars liten som började må dåligt!

Ses i morgon!

Kram Eva

♥ Sanna ♥ sa...

Lilla stackaren... men lite fick du handlat ialla fall Hoppas att du sovit ut ordentligt nu och haft en bra måndag!!
Kram

anna of sweden sa...

Ja, man härdas verkligen med barnen.

Finns Dollarstore i Sverige? Det visste inte jag.