onsdag 21 januari 2009

Första träningen

Idag fick jag lite tips av vår massageterapeut och friskvårdstränare på jobbet. Eftersom jag inte kan komma iväg och träna på kvällarna (vilket jag iof inte är så sugen på heller) så har hon gjort några lätta övningar för mage, rygg och bål som jag ska göra så ofta jag kan efter mina promenader, då jag liksom är uppvärmd. Efter en 40 minuters riktigt rask promenad med hunden, som även innehöll lite lydnadsträning, har jag gjort alla övningar. Shit vad jobbigt! Snacka om att alla eventuella muskler har gömt sig, långt långt in. Men jag ska nog leta fram dom, haha! Jag gjorde alla övningar ikväll bara för att repetera så att jag kommer ihåg dom, men annars är det meningen att jag ska alternera var tredje dag, med mage, rygg och bål. Så behöver det inte ta så lång tid och jag kan ändå träna lite. Eftersom jag orkar mer ska jag öka på antalet. Man har ju inget att skylla på eftersom det tar ca 5-10 minuter att göra en delövning....Men det är ju inget tvång, utan för att jag har ont i ryggen, och det beror ju på mitt sittande jobb. Bara promenader räcker inte! Lite jogging ska det också bli, ska försöka få in det när det är bra väder och underlag.

Nej nu ska jag fika mina barn och sätta mig ner och skriva ett schema till fritids/dagis, och så småningom få dom i säng så att jag kan sätta mig ner med den nya inredningstidningen jag köpte idag!

3 kommentarer:

Helena sa...

Tack vad snäll du är, är ingen större fara med mig, är bara en ovanligt gnällig förkylningsnisse :)

Krya på dig du med!

Eva Loppan sa...

Du kanske har fått den förut men likväl...du har en award att hämta på min sida!!!

Kram Eva

Anonym sa...

Hej du! Jasså du är ärtig du ;) Själv har jag idag för första gången...flisat...Fick den stora (tvivelaktiga) äran att mata flishuggen...Hmmm....Är det därför man har lite ont i armarna kanske?? Hoppas det är bra med dig!! Ha det bäst! Kram!