torsdag 27 augusti 2009

Kär i en major :-)

Den här dagen har gått i huvudvärkens tecken :/ Blev inte av med den förrän på em...Tog mig hem och lagade middag och gjorde ett kort sök med hunden, innan jag tänkte åka på föreläsningen om Ayur Veda. Men inte! När vi kom dit så satt en lapp på dörren att det var inställt pga sjukdom. Lite surt för mitt sällskap som hade åkt ca 2 mil enkel resa i onödan...Nu blev den flyttad till nästa vecka istället, så vi får se om jag kan gå då.
Just nu ser det ut som ett bombnedslag hemma hos oss. Sambon och jag gick loss på hallen när det inte blev nån föreläsning. På lördag morgon kommer mammas gubbe och hjälper oss att byta ytterdörr, och även hela väggen ska bytas ut. Längtar nåt otroligt! Vi har plockat bort alla kläder och korgar, och även hatthyllan.
Fick hem underbara Drömhem och trädgård idag, har börjat prenumerera på den, och där såg jag en underbar tamburmajor som jag gärna vill ha! Det står att den är från Indiska, och jag undrar om de har några kvar....då skulle jag bli helt överlycklig, för den skulle passa perfekt i vår hall sen. Så nu kan ni tro att jag är sugen på en Ikearesa i helgen :-) Med besök på Boom, Indiska och mera :-) Då tjejerna har fotbollscup på lördag får vi se om vi kan åka. Kanske kanske kan vi hinna :-)

Imorgon är det fredag och då ska jag laga lite god mat och dricka ett glas vin...och bara slappna av. Är sugen att hyra Män som hatar kvinnor, eller vad den heter, har hört att den ska vara bra. Riktigt skönt att veckan snart är över, är trött som sjutton...


Här ser ni en liten bild på majoren...så snygg tycker jag!


Nu ska jag snart dra mig till sängs och fortsätta läsa o drömma :-) Hoppas ni får en riktigt skön fredag! Kram ♥



5 kommentarer:

Jessica sa...

Låter som du har en toppenhelg framför dig, så skoj med lite förnying hemma. Själv har jag gett mig på trappen till övervåningen men pensel och vit färg så det blir nog bra när det blir klart.

Ha en bra helg och hoppas ni hinner en tur till IKEA, alltid lika kul, ju!

Camilla sa...

Klart att du ska se "Men som hatar kvinnor".
Den är jätte bra.
Rå,men bra.
Snart kommer tvåan på bio.
Böckerna är också jätte bra.
Första boken är trög i från början men den tar sig och blir en fantastisk bra bok.
Trevlig helg./Camilla.

Titti sa...

Den ÄR skitbra!!!

Jennyshemochharmoni sa...

Å vad spänannde för er att få ny dörr! Majoren var jättefin, kommer bli jättebra hos er! Ha en supermysig helg! KRAM

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en fin helg:)
Kram Lallis