söndag 30 augusti 2009

Oj vad det har hänt saker i helgen. Överallt!
I lördags for jag med tjejerna på fotbollscup, och den blev kortvarig då båda förlorade sina matcher. Men det var inga sura miner för det :-) Sen for vi och handlade och när vi kom hem såg det ut så här:



Dörren och väggen var borta :-) Förut såg det ut så här (håll i er nu):



Och eftersom man har en snickare i släkten, såg det snart ut så här:

Sen tror jag att jag väntar med den färdiga slutbilden ett tag, tills allt är på plats. På kvällen bjöd vi på middag, och jag var riktigt trött måste jag säga efter allt....
I morse klev vi också upp rätt tidigt och begav oss till Ikea, jag och tjejerna. Medan sambon fortsatte att greja i hallen. Det blev härliga kuddar på Indiska, de hade att man fick tre kuddar och betalade för två, jättefina kuddar :-) Gillar verkligen Indiska! Och naturligtvis var jag tvungen att fråga efter tamburmajoren och de hade den inte hemma men skulle kolla om de kunde hämta den från annan butik. Så jag får se...*håller tummarna*
Sen blev det lite smått och gott inne på Ikea, en skrivbordslampa till 6-åringen och ett avlastningsbord med två hjul, som jag ska ha ute vid grillen på altanen. Blev även ett besök på Boom där jag köpte det söta nyckelskåpet som jag tittade på förra gången, och en jättefin stor vas/kruka i lite gammal stil. Så fina saker där!

Efter det åkte vi och kollade på kattungarna igen. De hade verkligen växt och gud så söta de är! Måste bara visa lite bilder...


Lilla Sissel som nog ska med hem till oss...


men vi blev också förtjusta i odågan Pussel i mitten. Den var riktigt kelig och go! De ser nästan likadana ut, men Sissel är ju finare.


De ser nästan likadana ut, Sissel och Pussel...och Pussel verkar vara keligare...men jag tror nog att det bli Sissel ändå! Vi får väl se ;-)
Nä nu är det dax för mig att göra kvällsfika och ta fram strykbrädan. Hunden måste få en promenad också...varför är helgen så kort?!

Kram på er så länge!


5 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Vad fint det blir med dörren, alltid kul med förändringar.

Kattungarna är ju bara för söta.

Konstigt det där med helgen att den ska gå så fort, iofs denna helgen jobbade sambon sina 3 dagars 12-timmars nattpass så det har ju inte gjort så mycket, men nu när jag börjar jobba igen kommer det nog bli ännu mer påtagligt.

Ha en bra dag!

Camilla sa...

Det blev jätte bra med dörren.
Jätte söta kattungar.
Tänk om man ändå fick äga en.

soffie sa...

å va fint ni gör det å guuuu vilka sötnosar!!!
finns nog inget gulligare,

Cissi sa...

Det ser ut att bli väldigt bra med dörren! Ska bli kul att se hur det blev när det är klart.

De där små katterna... Vågar inte hälsa på sådana eftersom jag vet att det följer med någon hem.. Så söta!

Titti sa...

Avundsjuk....på dörren....Kan jag få låna snickar´n???