onsdag 26 augusti 2009

Lite nere

Trött och less är jag idag. Lite down sådär...skulle på ridskolan idag med 6-åringen, och hon var inte på sitt bästa humör...Gissa om hon skämde ut sig lite med att nästan vägra kliva upp på den häst hon blivit tilldelad, bara för att hon inte gillar den. Det är en fjording som är supergo, men hon tycker att den är ful...*suckar* Hon har verkligen varit en riktig 6-åring den här sommaren, trotsig till tusen :/ Det är svårt att säga om hon verkligen är så jätteintresserad av ridningen, eller om hon gör det bara för att en kompis rider.
Men hon har ju haft en tuff vecka hon med, allt är så nytt för henne, flera nya klasskompisar, ny fröken och en stor skolgård med massor av barn. Inte konstigt om hon är trött och grinig när hon kommer hem. Dessutom har hon sagt två kvällar i rad att hon inte tänker gå till skolan mer...Vet inte om det kan bero på att bästisen har börjat leka med lite andra kompisar och hon känner sig ensam. Ja jag hoppas att det bara är en övergångsperiod, känns lite jobbigt att hon känner så.
Känner mig inte riktigt kry heller, har känt mig som om jag har bomull i huvet och glömmer saker hela tiden. Jag vet inte om det är en förkylning på gång eller nåt...dessutom är det den där roliga veckan med magont....ja är det konstigt att man blir lite nere :(
Imorgon ska jag ev gå på en föreläsning om Ayur Veda, ska bli intressant att höra vad det handlar om.
Nej nu ska jag faktiskt krypa ner i soffan en stund....

Inga kommentarer: