söndag 9 augusti 2009

Toppenhelg

Ojoj, vilken härlig kväll det blev igår! Länge sen jag hade så kul. Först och främst var det kanonväder. Tog en rejäl powerwalk med hunden på förmiddan i hettan, sen blev det lunch och efter det skjutsa tjejerna till farmor. Sen fixa i ordning sig och invänta stämningen. Strax efter 15,00 kom resten av gänget och vi begav oss till en underbar krog ute vid havet, där vi åt jättegod mat. Jag åt en laxrätt som bara smalt i munnen ;-)



Sen åkte vi vidare till Folkets Park i Örnsköldsvik, där det "fikades" cider och öl på parkeringen en stund innan vi gick in ca 18,00. Klockan blev halv åtta innan nånting hände, då kom ett förband som spelade irländsk musik, ingen favorit enligt mig. Men det var en mysig stämning, folk satt i gräset och hade picknickkorg med sig. Vid 20-tiden får vi veta att Tomas ska bli sen, de har inget plan och inte förrän ca 22,00 ska han kunna fixa ett nytt plan och kunna uppträda. Stämningen sjönk något...vad gör man inte utom att dricka cider under tiden...;-) Sen var det också en tävling där man fick gissa tre låtar av Tomas bl a, så kunde man vinna en helg med endera en saabcab eller volvocab. Vi roade oss även med detta, liksom några tusen andra.
Men ca 22,20, efter en evighet som det kändes, klev han på scenen och sen var det fullt ös i nästan två timmar....han var superbra som vanligt! Tomas Ledin måste upplevas live, för mig är han ingen skivartist, men på scenen är han helt outstanding på sommaren. En toppenkonsert!
Efter konserten tog vi oss ut på parkeringen igen och fikade mackor och kaffe, sen bar det av hemmåt. Trötta men glada ;-) När vi är på väg hem ringer telefonen till en i bilen som varit med i tävligen om caben, och har vunnit! Helt sanslöst! Nu får vi hålla tummarna för fint väder när de ska åka den en hel helg!



Idag har det varit grymt varmt, så sambon och jag bestämde mitt på dagen att vi skulle ta en tur med den nya caben. Vi åkte en turistväg som är jättevacker och stannade även på ett ställe som har underbar utsikt över älven, där vi fikade. När vi kom till stan igen for vi en sväng ner till min mamma och fikade även där :-)
Under eftermiddagen har sambon varit med barnen på fotbollsträningar, och jag har tränat hemma jag. Först en cykeltur med hunden och sen en halvtimmes styrketräning, ett program som jag har på DVD. Har varit riktigt duktig den här veckan med jogging 3 km, powerwalk, cykling och nu styrketräning. Ska fortsätta nu den sista veckan på semestern och hoppas verkligen att jag får upp en liten grund så att det känns bra att fortsätta sen. Nu känner jag mig grymt stum i både ben och armar och ska jag gissa kommer inte kvällen att bli så lång för mig ;-) Men man har ju inte heller sovit så många timmar i natt.

Hoppas ni får en bra kväll!

1 kommentar:

Jessica sa...

Låter helt klart som en toppenhelg, Tomas hade jag gärna gått och sett.

Vad duktig du varit med träningen, när man väl kommit igång brukar det ju bli lättre, säger jag som har väldigt svårt att komma igång =)

Hoppas du får en toppenvecka!