måndag 22 september 2008

Fruktvecka

Idag har jag bestämt mig att jag ska vara lite extra nyttig den här veckan :) Det har inhandlats lite extra mycket frukt och grönsaker. Jag har inget problem med det, jag äälskar frukt och grönt, men märker att jag har slarvat lite på slutet ;) Frukt innhåller ju massor av vitaminer, fibrer och antioxidanter, mycket nyttigt.
Mina barn älskar också frukt och grönt, den yngsta så mycket att hon hellre äter det än riktig mat. Så ibland får man försöka med att hon äter lite mat först och sen kan hon äta så mycket grönt hon vill. Inte alla barn som är så!


Tanken är att se om jag kan bli lite piggare, med att fruktbomba mig själv :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja frukt och grönt är gott. Lite dålig är jag på att äta grönsaker men frukt kan jag inte leva utan. Gott som mellanmål.