onsdag 3 september 2008

Inte på topp

Den här veckan har hittills varit tung. Även om den gått fort....I måndags hade jag en liten extra svacka, och där har jag hållit mig kvar :( Det är mycket på jobbet, får ingen ordning på akvariet (nåt med vattenkvalitén), träningen går inget bra med hunden, och det är tävling på lördag! Nu känns det väl aningens bättre, men i måndags kände jag för att bara strunta i allting. Ikväll ska vi åka till klubben igen och träna lite och jag hoppas verkligen att det går bättre. Jag är nog nervös ändå, och behöver inte att det går mer dåligt....Mitt i alltihop blir jag så arg, och tycker att jag måste ju rycka upp mig och försöka...så där är jag nu. Har ett pirr i min mage, och det har nu bott där i ett par veckor. Förmodligen behöver jag "komma över tröskeln" i allt det här, för allt jag ska göra har jag så höga krav på mig själv. Det måste bara bli perfekt!

Men jag vet ju att så är det ju inte. Det är så lätt att peppa andra att inte ha så stora krav på sig själv, men mig själv har jag liksom en parentes runt om....:) Jag menar, vad kan hända om det går åt skogen?? Vem kommer ihåg det om tio år? Förmodligen bara jag själv....Ja, orden känns lätta att skriva men i verkligheten tycker jag att det är svårt.

Nej nu ska jag packa in hunden och mig själv och åka iväg och träna. Punkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer säkert gå jättebra! Jag håller tummarna för er. =) Men jag förstår precis vad du menar, det är alltid lätt att säga till andra att "det är bara att göra si och tänka så", men när det kommer till en själv så är det banne mig inte lika lätt. Men sen när man väl gjort det så växer man (och gick det inte så bra som man ville, så genomförde man det iaf. Och man måste våga för att vinna). =) Kram

Anonym sa...

Åh, tack va snäll du är :)Du har alldeles rätt i att man måste VÅGA :) KRAM!!