lördag 13 september 2008

Lugnet infinner sig

Idag har jag haft sovmorgon till halv nio. Sen drog hela familjen in till stan och kollade lite tapetkartor, då äldsta dottern ska få nya tapeter på sitt rum. Efter det blev det lite allmänt vingel runt olika affärer på stan, innan vi kom hem kl 1 för att äta lite lunch. Jag visste att sambons arbetskamrater skulle hämta honom vid 2 för att dra ut honom på lite kul. Han skulle få åka en flottfärd bl a. Tur att vädret är ganska bra! Det är ju inte speciellt varmt i alla fall. Och vid 2 kom dom och tog honom med. Hoppas att han får en härlig kväll!
Själv drog jag igång och städade, bytte sängkläder, skakade mattor. Fy så dammigt! Men nu luktar här såpa och citron, det doftar härligt! Tjejerna och jag beställde pizza sen, jag orkade inte laga mat efter flera timmars städande :) Men det var jag väl värd. Den smakade i allafall helt underbart.
Sen har jag tvättat såret på hunden. Min sambo tyckte sent igår kväll att han hörde slickljud, men när jag smög och tittade så kunde jag inte se att han slickade på sitt sår. Han har ju tratten på sig, han ska inte komma åt det! Men ack så jag bedrog mig.....Imorse berättade dottern att han tryckte ner tratten i golvet och pressade ner huvudet, och vips kunde han slicka lite! Så nu ser inte såret lika bra ut, som det gjorde igår...attans också! Men jag har tvättat och haft honom under uppsikt hela dagen, ett tag fick han också ha ett bandage för att jag skulle vara helt säker på att han inte kom åt det.
Nu väntar ett glas vin och lite smågodis och en myskväll med tjejerna framför teven :) Känns helt underbart faktiskt :) Hoppas ni också får en härlig och mysig lördagkväll!

KRAM :)

2 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Hej Camilla!

Vilken fin sida du skapat med bloggande och bilder!!!! Nu fick jag se nya talanger du har...:-)

Massor av kramar från din "bordsgranne" Eva...

♥ Sanna ♥ sa...

Vi hade en mkt mysig helg hela familjen men nu är maken iväg igen i Paris... han ringde förra veckan då han var där och sa_älsklingen sitter här vid sackrecour och dricker ett glas vin saknar dig hur varmt har ni??
8 grader svarar jag kallt, ojdå vi har 24 grader trots att kl är 20.00 hmmm måste du ringa hem och berätta det sa jag surt haha alltid är det så jag vill ju ochså vara där och sitta och ta ett glas vin men men min tur nästa ggr ;0)
Kramisar
Hur mår Miraxkillen?