lördag 20 december 2008

Full rulle

Idag har hela familjen varit på stan och handlat. Det märks att man närmar sig mot jul, det är näst intill hysteriskt...usch jag gillar inte trängsel :( Det blev en liten stackars färdigkokt skinka och lite inläggningssill. Det blir nog den julmat vi kommer att handla hem här i huset...ingen mening när man är bortbjuden hela julen, den blir ju inte uppäten! Själv tröttnar jag efter max 2 gånger med julbord, då vill jag bara kräkas...
Sen bar det av hem för lite lunch och efter det har jag bytt sängkläder i hela huset, tvättat, varit ute en promenad med hunden, äldsta dottern följde med. Trevligt :) Tänk att hon börjar bli så stor...jag fattar det inte!
På eftermiddagen drog vi fram julgranen och sen blev det lite pepparkaksbygge. Sambon tog tag i det hela, blev riktigt fint. Vi satte också upp en liten julby med hus och tomtar som vi har. Liite julstämning börjar det likna i alla fall....Ute vräker snön ner, det har nog kommit minst fem-sju cm, och mer lär det bli under natten...
Nu ska jag titta lite på jul med Ernst, smutta på lite vin...och bara må gott. Det gäller att ladda till städning imorgon, har inte den stora lusten precis, men dammtussar och hundhår måste bort.
Sambon ligger och åmar sig lite i soffan, han känner sig förkyld (alltså nära döden, eller nåt), känner mig inte helt kurant själv, men det är bara att bita ihop...

Näpp nu är det dax att bänka sig framför teven. Ha det så skönt:)


Så här såg det ut för nån vecka sen, innan det töade...men det är ändå mycket snö kvar, och mer är på väg....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Snöar det hos er?? Vad avis jag blir..Här regnade det igår :( Megatrist!
Jag håller med om julmaten!Sällan så längtar man så efter makaroner å korv tex som under julen....
Nu ska jag stöka mig ut med jycken...Har haft främmande tills nu :) Måste väl hänga lite tvätt åxå....Ha det bäst!! Kramar/Titti