fredag 12 december 2008

Äntligen fredag. Igen. Veckorna rusar iväg! Idag har det snöat igen, hela dagen, det bara öser ner. Please sätt mig på en skoter snart! Tänk att flyga fram i lössnön! Paradis....men vi får se om jag hinner. Mamma och jag hade tänkt fara till Sundsvall imorgon och shoppa lite julklappar och annat på Birsta. Men jag vet inte hur vi ska göra. Sugen att shoppa men inte att ge mig ut på vägarna! Vi får bestämma oss ikväll...
Igår kom sambon hem från ett regnigt Stockholm, rakt in i snöovädret. Han hade bara sett 5-10 meter framför bilen när han for hem. Men ikväll ska vi mysa framför teven och Idol, med lite vin och kramar. Så skönt att han är hemma igen!
Idol förresten. Kevin eller Alice? Jag vet inte vem jag håller mest på, jag tycker så mycket om båda. Men jag tror att Kevin kommer att vinna. Han känns mest färdig. Och han har en glädje och utstrålning som gör det omöjligt att inte tycka om honom...Döttrarna håller i allafall på Alice. Vi får se. Det spelar nog ingen större roll vem som vinner....
Idag har det varit rätt mysigt på jobbet. Några i personalen hade klätt ut sig till ett luciatåg och sprang runt och sjöng och delade ut godis. Sen blev vi bjudna på glögg, pepparkakor och lussebullar. Sen fick vi en julklapp, lite mat från Italien, choklad, kex, ost, korvar mm. Måste provas....
Nä ni får ha en mysig fredagkväll. Nu ska jag sätta mig i soffan med ett glas vin.
Kram

Julstämning med all snö...

Snö, snö...

Vackert

6 kommentarer:

Anonym sa...

Soffan och vin är bäst på en fredag! :o)
Vad snö ni har! Här har det kommit ytterst lite idag, man kan ana lite vitt på backen. Men det gör stor skillnad, det blir så mycket ljusare.
Hoppas ni får en mysig kväll!
Kram

Anonym sa...

Åh, va härligt med en massa snö. =) Här är det verkligen bara grått å regn, bidrar ju inte direkt till någon julstämning. Men som tur är ska vi ju åka norröver å fira jul. Det känns tryggt att man kan lita på att få en vit jul. Ha en skön helg. Hälsa med dig. Kramar.

♥ Sanna ♥ sa...

Vad otroligt vackert här finns inget kvar allt bara regnar bort och är grått och trist hmmm. julstämning NOT!!!!!
Hoppas du får en underbar lucia stor
KRAM

Anonym sa...

Cissi
Jag håller med dig! Skön avslappning :) Ja nu är det mkt snö, men underbart!Kram

Stina
Trist med det gråa och regniga, ja vilken tur att ni får åka norrut till julen *blink* Kram!

Sanna
Ja det är så vackert här nu, bara det får ligga kvar, gör inget om det är lite kallt. Kram!

Eva Loppan sa...

Hej!

Åkte ni iväg till ikea? Hoppas allt är bra med dig! Vi ses på måndag på kursen:-)

Kram och ha en bra lucia

Anonym sa...

Oj vad snö ni har!! Här är det väl en par tre decimeter kanske.
Kallt är det åxå,mot för vad det varit hittills!! 11 minus..Burr....
Flisandet är klart för denna gång,så nu är det väl 3-4 veckor till nästa veva.Mer flis ryms inte i förrådet tyvärr.Nåt att göra nåt åt framöver kanske?
Well,nu ska jag snart åka å hämta lilleman som är på besök hos en klasskompis. Ha en underbar lördagkväll!!!