tisdag 30 december 2008

Äntligen ledig igen

Så var det helg igen. Nyår. Jag gillar nyår. Det känns hoppfullt, som en nystart. Alltid runt nyår skriker tidningarna om nyårslöften, börja träna, börja banta, sluta röka. Jag har slutat med löften, för dom brukar bara hålla ett tag :) Meningen är väl istället att man ska försöka göra en förändring i sitt liv, nånting mer positivt. Bättre med en liten positiv ändring än ingen alls! Jag har ju gjort en liten förändring för ett tag sen som jag försöker hålla, och det är att jag dragit ner på kaffe, rejält. Helt plötsligt har jag upptäckt att jag blir piggare om jag låter bli (är det inte konstigt :), och dessutom försvann en hel del magproblem...kan jag bara dra ner på socker också skulle det nog vara en vinst, tror kroppen blir väldigt stressad av det.

Själv är jag riktigt sugen att träna. Som det är nu är det "bara" promenader med hunden, inte ens någon träning med honom. Men vi ska sätta igång igen i slutet av januari tänkte jag. Bara han kommer över det här löp-tramset. Hoppas han verkligen gör det! Men det börjar synas att han skulle behöva lite mental träning också, han har mycket energi även om vi promenerar varje dag. Och liite träning blir det ju också om jag tänker efter, jag tränar ju alltid inkallningar, och ibland även stanna, ligg och stå. Men han behöver ju mer och det ska han få snart. Jag skulle behöva träna mer själv, faktiskt sugen att vinterjogga lite. Ska se om jag kommer mig ut någon dag nu när vi är ledig.
Jag är såå glad att jag kom på en bra idé idag. Ringde mammas gubbe och undrade om vi kunde låna hans skoter medan de åker bort över nyår. Det gick bra! Så nu är det en skotertur inplanerad på nyårsdagen, jag längtar! Det verkar ska bli bra väder, så då blir det matsäck med korv och choklad och mackor, och så tar vi varsin av tjejerna med oss! Gud så kul!!!!

Nu blir det lite mys framför teven :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul med skotertur!! Vill jag med... På nyårsafton jobbar man tyvärr,men men,nån ska ju det med... Just nu låtsar jag vara väääldigt upptagen så jag slipper bygga lego ;) Stooort star wars skepp...Suck.Inte mindre än 22 påsar innehöll kartongen,det du...
Hoppas du får ett Gott Nytt År!! Å en helmysig skotertur :) Kramar/Titti

Anonym sa...

Visst behöver de få tänka lite också. Viltspår är roligt och inte allt så krångligt som det kan verka. Lite äckelkladd.......bara.
Skanken har man bunden i snöre och hunden är ju i sele och spårlina, så det där med att hunden inte vill lämna apport har ingen som helst betydelse i den här grenen. SSRK brukar ha kurser så att man kommer igång. Hoppas du provar på.
/P

Eva Loppan sa...

Hej Vännen!

Hann inte mer än hem från fjällen så ringde en kompis till Patrik oss och ville ta en skotertur! Så 19.30 drog vi iväg till Knäsjön! Herregud sicka dårar man är ibland:-). Meeeen det är ju sååå kul!

Kramar i massor Eva

Anonym sa...

Duktigt med kaffet! Jag har aldrig riktigt börjat, dricker väldigt sällan kaffe, brukar säga att jag har inte blivit så vuxen ännu :)

Lycka till med sockret, det skulle verkligen jag behöva ta bort också... Igen...

Gott nytt år till er!

Anonym sa...

Skotertur... Nu blir jag ju lite avundsjuk.. ;o)

Önskar dig Gott Nytt År!
Kram

Eva Loppan sa...

Gott nytt år till dig vännen!!!

Klart vi hänger med på en skotertur! Hör av er när det passar!

Kramar till dig och hela din underbara familj, inkl den kransätande hunden din;-)

Eva