tisdag 16 december 2008

Utmaning om 2008

Sammanfattning år 2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Oj....det kan nog vara kransbindarkursen som jag precis gått! Kommer nog inte på nåt annat...jo, målade en byrå och en fågelholk. Den som känner mig ritar kors fulla taket. Det är min nya kreativa sida som vaknat. Eller nåt.


2. Höll du några av dina nyårslöften?

Brukar inte ha några då jag bara glömmer bort dem.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej...jo, förresten inom släkten, min sambos brors tjej fick sitt andra barn. Goklimp!
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?
Höll mig i Sverige. Under semestern blev det en runda i Dalarna. Det var nog allt.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Jaaa...jag vill att det ska hända saker...utmaningar, roliga saker! Vilket jag blivit spådd att det ska göra. Bara att vänta och se!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Vet inte. Inget särlskilt.


8. Vad var din största framgång 2008?

Det måste ha varit förstapriset i lydnadsklass 1 med hunden. Att jag vågade. Att jag kunde genomföra det trots att jag var så nervös så jag höll på att dö.


9. Största misstaget?

Lite små-misstag gör man väl nu och då, utan dem lär man sig inget alls....

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, ganska frisk och kry under året.

11. Bästa köpet?
Har nog inte köpt nåt viktigt...

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Det blir nog en hel del pengar på inredning....och kläder (fast det inte syns i min garderob,var tar dom vägen?)


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, när jag fick förstapriset!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Kanske On and on med den där idoltjejen...Agnes heter hon ju. Den satt sig på hjärnan! Och Curly Sue med Takida har väl ingen missat....

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare!! Och även ledsen vissa dagar. Men mest gladare.


16. Vad önskar du att du gjort mer?
Önskar som alltid att jag fick lite mer egentid, även om jag inte är missnöjd. Hade gärna rest om jag haft pengar! Åkt och kidnappat sambon på hans jobb, "nudu, har jag packat din väska, nu ska vi åka, ha!" Vore kul..

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat! Hade man bara råd så skulle man göra annat roligt också!


18. Hur tillbringar du nyår?
Det är inte bestämt än, men kommer nog att bli med familjen.


19. Blev du kär i år?

Nej, det blev jag för snart tolv år sen...


20. Favoritprogram på TV?

Det varierar...gillar Simon o Thomas, inredning på trean, gillar dokumentärer, lite såpor mm.


21. Bästa boken du läste?
Har läst flera bra böcker, bla The Secret, och nu en fengshuibok om det andliga....flummig men mycket bra!

22. Största musikaliska upptäckten?
Vet inte! Men har precis hittat tillbaka till Nordman, blir så lugn av hans musik och texter!

23. Något du önskade dig och fick?
Ett förstapris i lydnadsettan, haha, vad jag tjatar om det. Men det var kul!


24. Något du önskade dig men inte fick?

Kan inte komma på nåt...


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Kommer inte ihåg! Men var nog med familjen antar jag.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag är väldigt nöjd med året. Det finns alltid saker som kan bli bättre....men dom jobbar man på och nästa år så...


27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Beror på vilken stil, modestil, nej den är inte så mycket att hurra för, är jeanstjej.

28. Vad fick dig att må bra?
Att vara hemma och pyssla får mig att må väldigt bra. Mitt hem är min borg! Att vara ute och gå i naturen, att se vackra vyer. Att vara med dom jag tycker om, mina vänner. Humor får mig alltid att må bra! Att fotografera, drömma....det finns mycket.


29. Vem saknade du?
Vet inte, kan inte komma på. Önskar kanske att min vän P bodde närmare så vi kunde träffas oftare!

30. De bästa nya människorna du träffade år 2008?
Via bloggen har man träffat många trevliga människor! Jättekul! I "verkligheten" är det nog min arbetskompis E, vi har så kul :)

Den här utmaningen är från Titti. Utmanar alla som vill, lägg en kommentar här om du gör listan så kan jag läsa om ditt år!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jasså det töar hos er med..Är det inte skandal?? Kul att du gjorde lilla listan ;) Nu ska jag glo vidare på unga mödrar...Hoppas allt är bra!! Stor kram!!! /Titti

Anonym sa...

Vilken rolig lista, kul att läsa. Kopierar den så ska jag fundera lite på svaren..
Kram

Eva Loppan sa...

En STOR kram till dig! Varför? För att du är värd den! Ska nog kopiera denna lista jag med, den var jättekul!

Kramis Eva

anna of sweden sa...

Hej Camilla!
Förlåt att jag blandade ihop dig med den andra Camilla! :(
Kul med listan! Nu tycker jag att jag känner dig lite bättre!

♥ Sanna ♥ sa...

Vilken underbar lista den utmaningen tar jag gärna... till min blogg
KRAM