måndag 12 oktober 2009

Första flingorna

Var ute med hunden för sista rastningen alldeles nyss, och då snö-regnade det! Det första vita på backen...Har frusit mest hela dan, in i märgen, satt med flisfilt på jobbet och var iskall om händerna :-)
Fick en nyskjuten hare av en arbetskamrat idag och var ju tvungen att visa den för hunden när jag kom hem. Visst var han väldigt intresserad, men han ville inte ta den i munnen. Kanske var den för stor. Ska jag vara ärlig tyckte jag själv att det var lite läskigt, så jag var inte så envis med honom. Inget bra om man ska vänja sin hund vid vilt...nä, jag tror det får bli fåglar istället!
Tjejerna tyckte inte alls att det var roligt, den äldsta grät och tyckte det var hemskt att haren var död...jag tycker inte heller om döda djur, men det kan ju ändå vara bra att visa dem...
Igår hade jag iaf en bra träning, åkte till några fotbollsplaner och tränade linjetag, fick till fyra klockrena, raka linjetag. Han har blivit jätteduktig på det! Sen tränade jag även sök och körde lite lydnad. Körde även träning på stoppsignal med visselpipan, hade fått tips från uppfödaren hur jag skulle göra. Visslar stoppsignalen när han springer runt "hopp och lek", direkt när han vänder sig om mot mig kastar jag hans favvotennisboll iväg ö v e r honom. Funkar klockrent, jag vill ju att han ska stanna upp och vända sig mot mig. Kommer att bli jättebra, han verkar förstå det. Det är så kul att träna just nu, det går jättebra. Känner mig taggad och ska bli roligt att se vart vi landar. Nästa år!
Nej nu är det dax att hoppa i säng för idag...Gonatt!

1 kommentar:

Camilla sa...

Måste faktiskt erkänna att jag tycker det är bra att ni ,för en gång skull, får snö före oss :)
Här skiner solen på en klarblå himmel.
Ha en bra dag.
Kram!