lördag 10 oktober 2009

Glida runt

Eftersom jag tog en heldag med städningen igår, så kan jag bara glida idag och imorgon. Trodde jag ja´! Sjuklingen är bättre, igår var första dagen utan feber. Så idag fick hon följa med på stan, vi köpte en innebandyklubba åt 6-åringen som ska prova börja spela. Sen är det även höstmarknad i stan, så vi var ju tvungen att åka dit. Faktiskt en trevlig marknad med mycket smått och gott. Mest gott :-) Tjejerna red på ponnyridning, köpte sockervadd, tittade på Djurskyddsföreningens medhavda kaniner och höns mm. Själv köpte jag faktiskt ingenting, var inget jag var sugen på. Men det är roligt att bara gå runt och titta :-)
Väl hemma har jag gjort en ny rabatt (okej, sambon grävde), en tulpan och liljerabatt. Ska bli så kul att se vad det blir till våren! Sen har jag också plockat undan lite mer krukor och bord och stolar.
Solen har strålat idag, det är kyligt men sjukt vackert. Hösten kan vara helt underbar! Har tvättat en massa tvättmaskiner och har hängt ut, och det mesta har torkat. Torktimmarna är ju inte så många, det blir väldigt fuktigt i luften...
Snart är det dax att göra middag, magen börjar knorra nu...:-) Sen blir det soffan och teve, ser fram emot det!

Ha en skön lördagkväll!


Snygg-Chili


Snygg-killen


Mirax har fått dela med sig av sängen. Mys!

6 kommentarer:

Camilla sa...

Önskar dig en fortsatt trevlig lördagskväll.
Kram./Camilla.

Susanne P sa...

Vilken underbar upplevelse att få dela bädd med någon betydelsefull! (tänkte på kortet...)
Vi hade höns för många år sen, de var underbara husdjur. Keliga och sen fick man dagsfärska ägg; hur gott var inte det!!! Dagbarnen älskade att gå ut på morgonen och plocka ägg som vi sedan gjorde mat eller bakade av...
Kram & ha en alldelens förtrollad lördag!

Hallon & Blåbär sa...

Låter som ett bra sätt att spendera lördagen på.

Dom är ju bara för söta, dina fyrbeningar.

Ha det gott!

Nannis sa...

Vilka söta nosar du har! :)

Marknaden i Sollefteå brukar vara mysig. Men har du varit på julmarknaden på Jamtli någon gång? Det kan jag lova dig är hög mysfaktor på! Både för liten och för stor.. Jag älskar den marknaden! Inget "krafs" utan riktigt hantverkt och MASSOR med knallar... stämningen.. kan inte beskrivas, måste upplevas ;) Tips för hela failjen!

Kram!

Titti sa...

Vilka kompisar de verkar vara hunden å katten!! Kul att se! Kram på dig!

Cissi sa...

Vad mysigt det ser ut!
Krya på dig!