måndag 5 oktober 2009

Ny vecka, nya uppgifter

Imorse var det vantar och tjock jacka på, is på bilrutorna :/ Gillar verkligen inte det här med kyla och vinter...mindre och mindre för varje år :/
I helgen blev det ju loppis hela dagen, och trots miss med annonsering så fick jag sålt rätt bra. Men nog var det bra trist att sitta ner i fem timmar, tror inte jag gör om det. Men man ska aldrig säga aldrig! Jag har också haft mitt akvarium ute på annons och det har ringt en del i helgen. Ett par var och tittade på det i veckan, men hörde inte av sig, sen har jag haft några intressenter till, och en säger sig ha bestämt sig så nu blir det till att plocka ur det. Fisken ville han inte ha, så den ska jag ge till en arbetskompis som kommer och hämtar den om nån timme. Känns tråkigt att sälja det men jag hinner inte med mig, så det är bara att ge upp, det blir inte roligt om det blir ett måste...

Igår drog jag till Sundsvall och hämtade min kära tamburmajor, blev lite fundersam när den var lite "bucklig" i färgen, nästan som om den rostat lite. Dom hade även en till stående där, och den var likadan. Jag blev lite fundersam så de ringde en annan butik och frågade hur deras såg ut. De såg tydligen likadana ut...Jag fick pruta en hundring på den så jag tog den ändå, det syns inte så mycket, och den kanske ska vara så? Lite rustik, sådär...:-) Fin är den iaf :-))
Tjejerna och jag hittade även vinterstövlar på Skopunkten, billigt och bra.
Nej nu är det nog dax att sätta fart om jag ska hinna plocka ur fiskarna innan kollegan kommer :-) Ha en skön kväll!!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Såg du min "syrra" i Sundsvall?
(Fniss)
Hon var visst där också.
Ha det bra.
Kram./Camilla.

Susanne P sa...

Jag har många gånger tänkt att ordna med loppis av alla pryttlar som ligger och skräpar här hemma men det verkar vara så mycket jobb. Nej de får ligga ett tag till tills jag slänger dem!
Ha en bra dag!
Susanne P