söndag 25 oktober 2009

Gråmulen helg

Riktigt gråväder har det varit i helgen. Ruggigt, ett sånt där väder som kryper in i benmärgen på en! Har varit så trött också, sovit som bara den...men nu känns det lite bättre :-)
Igår blev det en mindre loppisrunda på stan, men hittade ingenting. Har fått en massa nya idéer som jag vill göra, känner mig på hugget för att sätta igång... :-)
Sambon fick hjälp med att göra klart kring ytterdörren, foder och plåt som kom dit, jättebra! Idag har han lagt betong i en liten grop som blev när vi tog bort en dörrkarm mellan hallarna. Så det händer ju lite här och där :-)
Jag har städat idag, vilket verkligen behövdes. Tyvärr är nedervåningen kvar, får se om jag hinner köra ett varv där imorgon, när jag är LEDIG. Barnen har höstlov...
Tjejerna och jag har varit i skogen på em och plockat mossa och lingonris. Både vit och grön mossa, längtar tills jag får göra lite adventspyssel :-) Blev också lingonris, med bär kvar på så jag får se om jag kan torka dom och göra nåt fint. Sen har vi också haft besök av farmor och hennes gubbe, dom har fikat och sen beställde vi pizza tillsammans. Mysigt!

Ojojoj, nu ropar tvätthögen på mig :( Har ett berg att stryka... Lika bra att ta tag i det så man får sätta sig i soffan sen, hoppas att det finns nån film att se :-)

Ha en skön söndagkväll!



2 kommentarer:

Camilla sa...

Man kan göra så mycket fint av skogens alla ting.
Ha en underbar söndagskväll och kram på dig!

Susanne P sa...

Fisst finns det underbart fina ting i skogen! Åh, vilken abstinens jag har nu till skogen!!!!
Har "bara" gått med hundarna på lägdorna, på plan mark, nu några dagar. (det är det enda jag orkar med...)
Och tack för den fina kommentaren!
Kram
Susanne P